Найбільш несподівані і цікаві археологічні знахідки 2018 року

206

З точки зору археологічних подій і відкриттів минулий рік був дуже насиченим. Ось лише кілька пунктів зі списку найцікавіших знахідок, зроблених археологами в 2018 році.

1. На півдні Ізраїлю знайшли ранневизантийскую фреску з зображенням Христа
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Дослідники датують її VI століттям. Тоді канонів іконографії були іншими.
2. П’ять сувоїв Мертвого моря з музею Біблії у Вашингтоні виявилися підробкою
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
П’ять з 16 сувоїв Мертвого моря, або Кумранських рукописів, виставлених у музеї Біблії у Вашингтоні, виявилися роботами більш пізнього періоду. Це з’ясували німецькі вчені з Федерального інституту досліджень і випробувань матеріалів (BAM).
3. Грецькі археологи виявили останки стародавнього міста Тенеа
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Вважають, що місто було засноване колишніми троянськими військовополоненими в 12 або 13 столітті до нашої ери.
4. У Помпеях було знайдено скелет невдахи»
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Це в буквальному сенсі один з кращих археологічних мемів 2018 року. Виглядає так, ніби людина, тікав від виверження вулкана в Помпеях, не зміг піти далеко. Його наздогнав величезний валун, размозживший бідоласі голову.
Проте пізніше дослідники виявили, що череп і верхня частина тіла людини не були пошкоджені, тому малоймовірно, що його вбив камінь. Швидше за все, він помер від асфіксії під час виверження, а камінь на нього звалився вже потім.
5. У зловісному єгипетському саркофазі виявили три скелета
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Коли археологи в Єгипті виявили таємничий гранітний саркофаг без розпізнавальних знаків, всі чекали сенсації. Саркофаг відкрили, але сенсації не сталося. Всередині були три скелета — один жіночий і два чоловічих — у смердючій рідині. В одному з черепів знайшли дірку від трепанації.
6. У Помпеях знайшли еротичну фреску за мотивами міфу про Леду і Зевса
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
На фресці, знайденої в Помпеях, відображена любовна сцена між легендарною королевою Спарти Ледой і грецьким богом Зевсом, ховається в образі лебедя. Лебідь потрапив до Леде, рятуючись від хижого орла, і спокусив її в ту ж ніч. В результаті вилупилася купа знаменитих дітей.
7. А ось ще одна «археологічна» знахідка минулого року — поклади людських зубів
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Будівельні «розкопки» іноді призводять до несподіванок. Було аж два схожі випадки в різних куточках світу. У серпні будівельники, рывшие метро в Австралії, виявили поховання з людських зубів поруч з дорогоцінними металами і іншими цікавими артефактами. Два місяці тому будівельники в штаті Джорджія (США) знайшли 1000 людських зубів у стінці комерційного будівлі.
Виглядає і звучить як страшилка з «Американської історії жахів», але обидва випадки мають просте пояснення. У цих двох місцях на початку 20 століття розташовувалися кабінети стоматологів, які мали звичку недбало викидати зуби своїх пацієнтів.
8. У Перу знайшли стародавні антропоморфні статуї
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Команда археологів, що працювала в покинутому стародавньому місті Чан-Чан, розкопала 19 антропоморфних дерев’яних статуй. Вік статуй перевищує 750 років, хоча деякі експерти стверджують, що вони датуються 1100 роком нашої ери. У будь-якому випадку, статуї — найстаріші відомі ікони, знайдені в регіоні.
9. У Єгипті виявили могили з муміями, у тому числі дітей
Самые неожиданные и интересные археологические находки 2018 года Интересное
Якщо вже на те пішло, 2018 рік був роком мумій. Лише за тиждень у листопаді археологи виявили два прекрасно збережених саркофага біля стародавнього єгипетського міста Фіви, дві гробниці з тілами (включаючи пару муміфікованих дітей) і ще вісім вапнякових саркофагів, в кожному з яких була мумія.